@Yar_R_agi_7k Alright, here's the second batch:
無数の宇宙
可能性をすべて開いてしまったことが、間違いだったのかもしれない。
空間こそ有限であり、キャラクターこそ有限ではある、その組み合わせは無限となる。
可能性を開く、ということは、概念としてだけでなく、実際に阿九斗の内にあったはずの世界の壁すら解放してしまったことを指す。
阿九斗の中にさらなる宇宙が誕生したことに等しい。
もちろん、その道具立ては阿九斗の内面に留まらなかった。
つまり、外宇宙の神々のことだ。
それすら物語の可能性となった。
結果として、すべての物語は混乱した。
物語の混乱とは、いかなる状況を言うのか?
その答えは、やはり昔からあるとある物語の中に含まれていた。
『バベルの塔』である。
Innumerable Universes
Perhaps it was a mistake in opening up all possibilities (可能性).
Space and characters are finite, yet their combinations are infinite (無限).
To open up possibilities is not only a concept (概念), but it means to actually release the walls of the world that should have been within Akuto.
It is no different than the birth of a universe (宇宙) inside Akuto.
Of course, the preparation tools are not limited within Akuto.
That being the gods of outer space (外宇宙).
Even that was a story (物語) possibility.
Because of this, all stories are in chaos (混乱).
What sort of situation can cause chaotic stories to be led to?
The answer lay still within one of the oldest stories of all time--
'The Tale of Babel'.
それまでは「我々は物語を共有していた」と言える。
彼らは役割を演じていたようなものだ。だからこそ、世界は阿九斗以外の物語への介入を許さなかったのだ。
では、人々が物語を共有しなくなったなら?
答えは混乱である。
外宇宙の神々とは、それぞれ独自の物語を内包した、いわばそれぞれが主人公であった。
複数の主人公が、同じ空間でそれぞれ物語を進めようと試みたのだ。
それは、騒乱ではあったかもしれないが、争いではなかった。主導権を奪おうとする"強い"物語だけでなく、弱い。物語さえもそこには含まれていたからだ。
やっかいなことに物語の強弱は、大きさとは別種のものであった。弱く、大きいものは日常を駆動させた。強く、小さいものは異常を駆動させた。
世界の成り立ちを説明し、人々の同一性を意識させる概念ともいえるものは大きいが、日常の中に溶けて気づかれぬこともあった。個々の生の物語は強く心に刻まれたが、それは当然ながら個々人のものに留まった。
個人。
Until then, one could say that "we were sharing a story".
It was like they were playing a role. That is why the world did not permit anyone but Akuto to intervene in the story.
So, what happens when the people no longer share a story?
The answer is chaos.
The gods of outer space were all protagonists, each with their own story to tell.
Multiple protagonists that attempted to tell their story in the same space.
It may have been mayhem, but it was not a conflict, for it not only contained the "strong" stories that sought to take the initiative, but also "weak" stories.
The trouble was that the strength of a story was not the same as its size (大きさ). The weak, large ones were the driving force of the ordinary. The strong, small ones the driving force of the abnormal.
The concepts that explained the origins of the world and made people aware of their identity were significant, but sometimes they dissolve into the ordinary and go unnoticed. The stories of individual lives were strongly etched in our minds, but they naturally remained individual.
Individual.
ここにあって、人類ははじめて"個"となった。言葉は通じて、物語を天有していない以上は、そこに関係性は産まれなかった。友人、敵はおろか、他人という関係性さえも成立しない。
可能性を無限にしたなら、即座に物語は不能となった。
無数の孤独。
一人称。
それでも物語、いや、それ以前のものをはじめる。
暗間に寝ている。いや、転がっている。投げ出されている。何もしていない。
声が聞こえる。
遠い。いや、近い。わからない。
声は誰に呼びかけているのか? 自分にか? それとも別の誰かが?
Here, for the first time, human beings became "individuals". We could communicate with each other through language, but as long as we didn't have a story to tell, there was no relationship between us. Not to mention friends, enemies, even strangers, no relationship can be established.
If you make the possibilities infinite, the story immediately becomes impossible.
There would be innumerable isolation.
A singular person.
And yet, I begin a story, or rather, something before that.
I'm sleeping in the dark. No, I was tumbling out. Thrown down. Yet I did not do anything.
I hear voices.
They are distant. No, it was close. I wasn't sure.
Who is the voice calling out to? To me? Or to someone else?